domingo, 14 de diciembre de 2014

Hellow TILCers!!

En el curs ens han demanat que naveguem per una de les xarxes que us he esmentat en l'entrada anterior. Aquesta xarxa social han de ser des d'un principi desconeguda per a mi, així que de totes les exposades m'ha cridat molt l'atenció edu 2.0.

...

He intentat registrarme per a poder comença a navegar dins d'ella , pero és una web per a profesionals de la docència, o això crec, i no m'ha deixat registrar-m'hi. De totes maneres he continuant investigant sobre el tema i he trobat aquest útil manual on el professionals poden aprendre tot el que cal saber d'aquesta meravellosa web. Interessats cliqueu ací

Després del meu intent fallit, m'he adonat que mai he usat Twitter, i com també hem de realitzar una activitat sobre aquesta plataforma, que millor elecció que aquesta xarxa social per a explorar el seu contingut (així mato dos ocells d'un tir :P).
Ja estic registrada, per fi!, sí tots sabem como son el registres de cansinos. M'ha eixit una pàgina que diu el seguent (vaig a traduir el contingut per raons de l'asignatura):

"Twitter és un flux que s'actualitza constantment d'allò més genial i important en notícies, mitjans de comunicació, esports, televisió, converses i més, tot personalitzat per a tu.
Explica'ns sobre totes les coses que t'encanten i t'ajudarem al fet que tot estigui llest." (tot menys el registre heheh).

A continuació et fan les següents preguntes a les quals pots respondre escogint una de les opcions donades:
En què estàs interessat?
Tria una o més de les opcions d'abaix i et recomanarem algunes coses bones per a tu (jo he escogit totes menys la política i els esports :P)
Seguidament et proposen un fum de recomanacions "solament per a tu" (sí clar) depenent de les teves eleccions en el punt anterior. Al meu m'han sortit 40 recomanacions!! @_@ no sé si em tornaré encara més boja, però allà vaig. Després et demanen que pugis una foto per al teu perfil. Jo he posat una una mica antiga però surto ben (Twitter m'ho ha confimado "se ve bien", heheh).
Finalment m'han indicat que podia exportar els meus contactes de gmail a Twitter, i m'ha sortit un munt de gent que no coneixia, suposo que és similar al sistema de recomanacions de Facebook. 
Bé la meva aventura registradora ha arribat a la seva fi, per fi tinc compte en Twitter! (@anpecre) M'acabe d'adonar que ja em segueixen 4 persones que no conec de res, la veritat és que dóna una mica de vertigen o "agorafòbia tecnològica" segons es miri.
...
Després de navegar un poc per Twitter he aprés alguns termes essencial per al seu ús, prepareu-vos que vaig:
1. Timeline (TL)/Cronologia: Línia del temps en la qual apareixen les publicacions que feixos i les dels teus seguidors, per ordre de publicació.
També apareixeran els seus retweets i replies (en el cas que segueixis a l'usuari que esmenta).
2. Followings/Seguint: són aquelles persones a les quals has decideixo seguir.
Les seves publicacions t'apareixeran en el timeline.
3. Followers/Seguidors: són aquells usuaris de Twitter que et segueixen. Els teus missatges arriben de forma directa a la seva timeline.
4. Tweet: És cadascun dels missatges curts (màxim 140 caràcters) que els usuaris envien a través de Twitter. Aquests missatges són de caràcter públic (poden ser llegits per tots els teus seguidors) i, a més, poden trobar-se en els cercadors.
Si t'interessa algun *tweet del teu *timeline especialment, fes clic sobre ell i s'obrirà més informació.
Aquí podràs:
- Veure el context de la conversa
- Interactuar
- Previsualitzar el contingut multimèdia
- Veure si s'ha retwitteado o marcat com a favorit
Pots obrir tots els tweets que vulguis alhora. Per tancar un tweet, passa el ratolí sobre la cantonada superior dreta i prem a “Tancar”.
Per tancar tots els tweets oberts, prem en la següent icona de la barra superior.
Si prems en “Detalls” sobre un *tweet obert, s'obrirà una finestra amb el tweet.
En aquesta finestra, veuràs l'opció “Inserir aquest Tweet”. Aquí Twitter et dóna un codi per inserir el tweet (tal qual apareix en la finestra) en el teu blog o web.
5. Reply: És una resposta a un altre usuari. Inclou el seu nom d'usuari al
principi del tweet. Només sortirà en el teu timeline, en el de l'usuari que esmentes i en el dels usuaris que tingueu en comú. No obstant això, és un tweet públic i apareixerà en el teu perfil, juntament amb la resta de publicacions.
6. ReTweets o RT. És un tweet d'un altre usuari que decideixes compartir en el teu perfil.
Hi ha dos tipus de retweets:
- RT directes: Quan prems directament en el botó “retwittear” del tweet (7).
Apareix tal qual en el teu perfil i en el timeline dels teus seguidors. Amb la marca de RT en la cantonada superior dreta.
- RT indirectes:Apareix “RT + @nombreusuario + tweet” o el tweet complet entre cometes.
Des de la web de Twitter, l'única forma de fer RT indirecte és copiant el contingut i pegant-ho en un tweet nou. Al començament del text hauràs d'afegir RT + @usuariofuente. Pots incloure un comentari abans del RT, per valorar el contingut.

7. Hashtag: És una forma de categoritzar un tweet, facilitant la seva localització. S'utilitza col·locant # abans d'una paraula o conjunt de paraules. Si punxes sobre aquest hashtag t'apareixerà un timeline amb tots els tweets que han incorporat aquesta etiqueta.
8. Trending topic (TT): Són els temes més populars del moment. El més parlat en Twitter es converteix en tendència i apareix en aquest llistat. Si prems sobre un d'ells, es mostrarà la cerca d'aquest terme en
el timeline. Per defecte, Twitter et mostra els TT mundials. Pots configurar-ho prement a “Canviar”.
Selecciona el país que desitgis i fes clic en la “x” per tancar i guardar.
Segurament m'hauré deixat moltes coses en el tinter, però ací conclou la meva primera visita per Twitter. No obstant això aniré penjant el meu pas per altres xarxes socials, més enfocades al procés d'aprenentatge-ensenyament.

Espero que us hagi agradat l'entrada, i que hagi estat útil per a algun marcià com jo que no hagi usat encara Twitter.

Una gran salutació.
Fins aviat!

No hay comentarios:

Publicar un comentario