lunes, 19 de enero de 2015

MAQUINÀRIA TIC

Hellow TILCers!
aquí estic una altra vegada per parlar-vos sobre els suports tecnològics que ens ofereixen la incorporació de les TIC en classe.
Les dotacions tecnològiques que s'estan fent a nivell institucional pretenen que l'escola incorpori els avanços d'avui. Les tauletes tactils, pissarres digitals, els materials interactius constitueixen una font de recursos didàctics que doten d'un component motivacional afegit a les activitats escolars, afavorint l'atenció a la diversitat. Aquestes noves eines, les *Tablets, milloren l'aprenentatge i afavoreixen la realització d'activitats cooperatives, permeten el desenvolupament d'habilitats cognitives, així com l'adquisició de les competències bàsiques digitals.
Els avantatges més significatius que presenta la tauleta tàctil són les següents:

Amb l'ús de la tauleta augmenten les interaccionis professorat – alumnat, millora el clima d'aula, i s'incrementa la motivació cap a l'aprenentatge dels estudiants. Aquests factors són claus per a la millora de l'aprenentatge així com per als resultats acadèmics.
La tauleta resulta ser un instrument que contribueix al canvi i a la modificació de metodologies a l'aula: presentació immediata de la informació, font inesgotable d'informació multimèdia i interactiva, i facilita la relació dels continguts curriculars amb la realitat. 
L'ús de la tauleta permet introduir una major flexibilitat a l'aula i afavorir l'aprenentatge personalitzat. Aquest recurs resulta beneficiós per a tots els alumnes i especialment per a aquell alumnat amb majors dificultats d'aprenentatge. Per a aquest col·lectiu la utilització de la tauleta és també un factor important de motivació. 
Amb la tauleta captem l'atenció de l'alumne, afavorim la motivació en la comprensió dels temes, millora la memòria visual,…
Per explicar-vos l'ús de la pissarra digital, he pensat que seria molt tediós escriure una relació sobre el seu ús, avantatges i desavantatges, així que us deixo un vídeo que he trobat en youtube, on els seus usuaris directes, els nens, ens expliquen sobre el seu ús i les seves propietats "màgiques".

Quan parlem de TICS (Tecnologies d'Informació i Comunicació) una de les qüestions que més li preocupen als docents és com implementar-les a l'aula per millorar el seu procés d'ensenyament.

Entre les opinions  que he llegit, he identificat patrons comuns molt interessants, la qual cosa m' ha portat a estructurar aquesta entrada de la següent manera:

# Planificació en l'ús de les Tics

Igual que la planificació és una part essencial de l'èxit d'un estudiant, per incorporar un nou canvi al procés d'ensenyament es requereix planificar l'ús de les Tics consciençosament. Per integrar les Tics a l'aula necessitem generar una planificació estratègica que vinculi continguts i transversalitze per aconseguir aprenentatges significatius

#2 Adaptació Progressiva:

Un dels errors més comunes a l'hora d'implantar les Tics és voler dur a terme un canvi radical. Passar de gens a tot de la nit al dia. Per contra, els experts recomanen realitzar un canvi progressiu per minimitzar els possibles efectes negatius que vagin sorgint en el procés

#3 Llibertat per a l'Alumne:

En l'aprenentatge modern no tenen cabuda les tècniques d'ensenyament tradicionals, en les quals l'alumne es limita a escoltar i prendre notes. A l'aula moderna, l'alumne es converteix en protagonista i el docent serveix de guia o referent en un procés de “auto aprenentatge”.

#4 Formació del Professorat en l'ús de les Tics:

Un altre dels consells més repetits entre els experts per a l'ús de les Tics a l'aula és la necessitat de formació del professorat. Els docents han de ser els primers a usar les tecnologies i deuen dominar-les totalment abans d'incorporar-les al seu procés d'ensenyament.

#5 Les Tics són el Mitjà i no la Fi:

Finalment, els experts coincideixen que no cal tornar-se boig amb l'ús de les Tics. Aquestes no són més que una eina més a la disposició del docent per arribar al seu objectiu final: formar a l'alumne.



Espere que us hagi agradat l'entrada. Com sempre si teniu dubtes o subgerències podeu fer els comentaris que vulgau. 

Adeu siau!! fins una altra!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario